Köpvillkor
Hos Espressoshop är vi väldigt måna om våra kunder och att köpupplevelsen motsvarar dina förväntningar. Läs igenom våra köpvillkor nedan för att ta del av viktig information. OBS! Vi tillämpar minimiköp, 300:- inklusive moms
Betalning
- Faktura
- Kortbetalning eller direktbetalning
- Swish nr (expressbetalning): 123 311 70 09, snarast
- PayPal vid betalning med PayPal skickar vi en begäran via PayPal's system
- Vid förskottsbetalning skickas en orderbekräftelse
+ nästkommande arbetsdag ett email med betalningsinformation samt proformafaktura.
- Vi kan erbjuda finansiering via Edge Finanslaget.
Fraktavgift
- Webbplatsen räknar automatiskt ut fraktkostnaden.
- Kostnaden varierar beroende på vikt eller volym.
- Fraktfritt vid köp över 5000:- (inkl moms). Gäller endast leverans inom Sverige!
Leverans
- Normal leveranstid 2-3 dagar efter mottagen betalning.
Beställning gjord innan kl 12 kan vi oftast garantera leverans dagen efter! Gäller varor med lagersaldo till adress i sydsverige.
- Orderbekräftelse skickas ut per mail eller post.
- Paketen SMS-aviseras om mobilnummer har angivits.
- Privatkund - Leverans sker via DHL Service Point.
- Företagskund - Leverans sker via DHL företagspaket
- Butiken i Malmö - Rimfrostgatan 2B.
Öppettider: Vardagar 08.00-16.30. Lunchstängt mellan 12.00-12.30. Gratis parkering.
- Privatkund: Beställning av kaffesyrup: Vi skickar max 6st flaskor via DHL Serive Point.
Ångerrätt
- 14 dagars ångerrätt.
- Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att man tagit emot varorna. Dessa villkor gäller endast vid distanshandel. Du får gärna öppna förpackningen och kontrollera varan i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den. Ångerrätt gäller om varan och originalförpackningen är i väsentligen oförändrat skick när den returneras. Alla eventuella tillbehör som exempelvis bruksanvisning, fjärrkontroll samt medföljande batterier ska finnas med vid returen.
- Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka hela din beställning så återbetalar vi det belopp du har betalat inklusive avgift för betalsätt och fraktkostnader. OBS! Gäller inte begagnade maskiner.
- Om du skickar tillbaka en del av beställningen betalar vi inte tillbaka avgiften för betalsätt och fraktkostnader.
- När du ångrar ett köp ska du som kund stå för returfrakten.
- Kontakta alltid oss först.
- Vid köp av livsmedel som t.ex. kaffe, choklad får du inte returnera öppnade förpackningar.
Konsumentskydd
De allmänna köpvillkoren är tillämpliga på samtliga köpeavtal som du som konsument sluter med Alrp Agentur AB (556412-1860), nedan kallat ”Espressoshop”. För att tillvarata dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i konsumentköplagen (SFS 1990:932), distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt personuppgiftslagen (SFS 1998:204) på samtliga köp på www.espressoshop.se
Tillämplig lag och tvist. Avtalet gäller under svensk lag. Tvist rörande tolkning eller tillämpning av dessa Villkor skall tolkas i enlighet med svensk lag. Vid en eventuell tvist följer Alrp Agentur AB beslut från Allmänna reklamationsnämnden. Allmänna reklamationsnämnden kontaktas via www.arn.se alternativt adress Box 174, 101 23 Stockholm.
Garanti på Nya & Demo exemplar:
- Proffsmaskiner - 12 månaders fullgaranti. Resa montör fritt 100km från närmaste serviceort.
- Hemmamaskiner & övriga maskiner - 12 månaders fullgaranti.
- Returnera oanvänd i originalkartong.
Garanti på beg. maskiner
- Privatkund - 6 månaders inskicksgaranti.
- Företagskund - 3 månader. Frakt, inkoppling och instruktion tillkommer.
Resa montör fritt 100 km från närmaste serviceort. OBS! Garanti gäller inte renoveringsobjekt.
Reklamation
- Vid reklamation, kontakta alltid oss innan du returnerar en vara, så skickar vi en returfraktsedel till dig. Varan kontrolleras av oss före kreditering och utbetalning.
- Retur mot efterkrav utlöses ej.
- Avdrag göres för eventuella skador på maskin, skadat orginalemballage och saknade delar.
Ej utlöst vara
- Vid ej utlöst vara debiteras alltid kostnader som vårt fraktbolag debiterar för frakt & returfrakt. Ca 395:- plus moms. Sedan tillkommer våra hanteringskostnader, som normalt uppgår till 20% av varans värde.
- Vid ej mottagen vara, (dvs ej på plats eller ej öppet när fraktbolaget kommer) tillkommer kostnader för leveranshinder 100:- för paket, 225:- för pall plus moms. Hämtar ni sedan inte godset eller ordnar mottagning tillkommer returkostnader enligt ovan.
Hantering av personuppgifter
- Personuppgifter delas aldrig med tredje part. Kunden har rätt att ta del av de registrerade uppgifterna och begära ändring samt radering av dessa. Uppgifterna kan med Kundens medgivande användas för utskick av nyhetsbrev från oss.